Hello Monday

publicerat i Om mig;

Så var helgen till ända och en ny vecka att se framför sig. Man kan ju tycka att måndagar borde vara trista dagar men jag har alltid älskat måndagar av någon anledning. Kanske är det för att det ändå är en ny vecka, nya förutsättningar, nya mål. Liksom en nystart igen, varje vecka.

Så agendan för veckan ligger fortfarande redo att ta sig an. På jobbet är det bokslut i löpande band att ordna. Har rätt många just nu....9 stycken kvar att göra innan man måste förbereda nästa gäng. Tur att jag älskar bokslut. 
På hemmafronten är det mina listor att åtgärda. Många punkter bockades av under helgen och ett flertal tillkom allteftersom vi jobbade på. Som punktering på hjullastaren....så nu måste däckfirman ut och fixa däcket. Men de kommer ut och hämtar och tillbaka med ett lagat däck. Så himla bra däckfirma så att man slipper hålla på med det själv. Tack bästa däckfirman i Boden.
Idag efter jobbet hade jag tänkt att hinna plocka ner två sektioner i fårhagen av staketet. Om jag hinner ska jag sätta upp det hos baggarna så det får mer grönt klöver att äta. Men i första hand ta ner så hinner jag i sådant fall sätta upp det i morgon.
Tiden hemma är inte många timmar innan det blir mörkt. 
Det är rätt tungt att vara ensam på gården med alla sysslor som måste göras. Även om jag försöker göra mig av med djur efter djur så är sysslorna ändå många att göra innan vintern kommer. Bara bocka bort en efter en.

Kommentera inlägget här :