Ibland suger livet

publicerat i Om mig;
Just nu känns livet rätt trist. Igår var nog den sämsta dagen i mitt liv. Stressigt på jobbet, huvudet inte alltid med mig hela tiden.  (null)
Kändes som jag borde haft minst 4 armar och 4 ben.  Getterna rymde...visserligen inget ovanligt. Brukar bara gå ner till kossorna och äta på ängen men inte i går. Då traskade de en km efter vägen och ytterligare någon km in i skogen upp på berget. Det var där jag fann dem till sist. Men innan dess hade jag stressat hela dagen. Levt på 5 små köttbullar med lite ärtor och potatis. Kört som en vettvilling hem för att hjälpa ❤️ och grannen som börjat letandet. Ringer på vägen hem för att höra hur det går...får svar att de är och kikar till traktorerna i grannbyn. Irriterad över att detta plötsligt gått upp på någon typ av prio 1 lista?!  
Väl hemma så har grannen åkt hem och ❤️ trött och hungrig och vill äta. Har inte tid att åka och äta, blir mörkt om en dryg timme så jag skickar hem honom istället.
Tar 4-hjulningen och foderhinken och kör upp på berget. Finner Sloköra och Lillen nyfiken på vem som kommer i skogen. Men de är lite rädd för ljudet av 4-hjulningens ljud.
Så kör hem och lämnar 4-hjulingen och promenerar tillbaka till berget. Lyckas locka med dem ner för berget och ut på vägen en bit bakom mig. Sen dyker en skräck upp, en gående med varselväst, och vips har de toksprungit tillbaka hela vägen. Flera km back igen. Vänder om och lokaliserar dem igen. Men NEJ, nu vill de inte. Mörkret har börjat falla och med min syn så känns jag som blind.
Traskar hem och utfordrar övriga djur istället. Rastar hundarna och festivalstädar huset efter hundarnas lek "hur många bitar blir det av...." Torkar upp pinket och bajsat på golvet.
Lägger mig på sängen. Alla är uppenbarligen arg...och det känns bara så himla meningslöst.
Jag kämpar och kämpar med arbetet på gården. Vet inte hur länge jag orkar kämpa med allt och alla. Eller mot allt och alla. 
Kontakt igen med Terapeuten ang ramp, fötter till sängen, något för trösklarna. Får till svars att order är lagt till servicetekniker på hjälpmedelscentralen. Blir uppringd av hjälpmedelscentralen och endast fötter är beställda....suck. Att jag måste göra terapeutens arbete också. Räcker det inte med alla andra arbeten jag har? 

Kommentera inlägget här :