Kört plogbil/traktor

publicerat i Om mig;
 
Haha, nu har jag verkligen provat att köra plogbil/traktor för första gången.
Fick samtal i fredags om jag kunde hjälpa till efter jobbet.
Tittade på min klädsel...kort svart spetsklänning och rosa poncho med svarta mocka skor med klack.
Mmmm, kanske skiljer jag mig i mängden bland de andra chaufförerna. 😂
 
Sagt och gjort. Hoppade in i traktorn och fick en snabb genomgång av alla spakar och knappar. Hur plogen fungerade etc.
Sen var det i full fart och jaga snöflingorna.
Ställde upp på lördag också och även hela söndag.
Fick ihop drygt 33 timmar körning och bara ett fåtal timmar sömn mellan passen.
 
Men jag hade askul och stämningen ihop bland grabbarna är enormt kul. Tonen rå men hjärtlig.
 
Order...håll gång- och cykelbanor rena och lägg snövallen mot bilarna.
Kanske inte så skoj om du var bilägare. Blötsnö under helgen men minus 13 grader på måndag har gjort snövallen till cement.
Fast ändå skoj att hjälpa någon fastighetsägare att ploga upp infarten från snövallen. Ta bort lite extra snö här och där.
Många tummar upp har jag fått....
Och grabbarna var impad av att jag lyckats lära mig så fort.
 
Dock var det ändå var skönt att få slinka in på mitt ordinarie jobb på mitt kontorsrum.
 
Trött men otroligt tillfredsställd efter helgen.
 

Kommentera inlägget här :